Veel gestelde vragen
Waar komen deze oesters vandaan?
Wij hebben de oesters zelf geraapt in de Oosterschelde, hebben ze opgegeten met vrienden en daarna schoongemaakt. Wij krijgen ook lege oesterschelpen van De Oesterkoning (https://oesterkoning.nl/). Het zijn natuurproducten en dus zijn ze allemaal anders van vorm en formaat.
Hoe decoreren wij de oesterschelpen?
Wij maken de oesterschelpen eerst schoon en drogen ze dan in de buitenlucht. Vervolgens beschilderen we de buitenzijde van de oesterschelpen en de randen met goudverf. De binnenzijde van de oesterschelp wordt met een witte verf beschilderd en als we ze gebruiken voor gepersonaliseerde oesters ook nog eens met een parelmoerwitte verf. De decoraties komen van servetten die we via de decoupage techniek aanbrengen op de binnenzijde van de oesterschelpen. De gepersonaliseerde teksten worden via een printtechniek aangebracht. Na het aanbrengen van de decoraties of gepersonaliseerde teksten gebruiken we blanke lak om de afbeelding te beschermen. De 22 karaat oesterschelpen worden met 22 karaat bladgoud beplakt.
Kan ik de oesters gebruiken om iets in te leggen?
De oesters zijn afgewerkt met een laag blanke lak. Dit betekent dat de oesters beschermd zijn tegen vuil en makkelijk afneembaar zijn met een vochtige doek. Het is niet aan te raden om voedsel in de oesterschelpen te leggen. De oesterschelpen mogen NIET in de vaatwasser.
Kan ik een oester laten personaliseren?
Afhankelijk van wat je wensen zijn kunnen wij opdrachten aannemen om één of meerdere oesters te personaliseren. Na je goedkeuring hebben we nog 2 volgende werkdagen nodig om je bestelling te maken. Mocht je een artikel eerder in huis willen hebben, dan kunt je altijd mailen naar info@oester-id.nl dan zorgen wij voor een passende oplossing.
Een product is uitverkocht. Is het binnenkort weer verkrijgbaar?
Als een product in de webshop op uitverkocht staat, dan is dat product niet op voorraad en daarom niet te bestellen. In veel gevallen kunnen we een vergelijkbaar product maken met dezelfde afbeelding. Je kunt je mailadres invullen bij de uitverkochte producten, zodat wij je een mail kunnen sturen als het product weer op voorraad is.
Hebben jullie ook een winkel?
Wij zijn een online webshop en hebben geen fysieke winkel. Wel bieden wij dezelfde hulp en geven wij advies op afstand!